kpb

Red Rooms

tytuł oryginalny: Les chambres rouges

reżyseria: Pascal Plante
aktorzy: Juliette Gariépy, Laurie Babin, Elisabeth Locas, Maxwell McCabe-Lokos

czas trwania: 118 min.
produkcja: Kanada 2023
język: francuski
napisy: polskie, angielskie
in French with Polish and English subtitles
info: Mastercard Off Camera

Film prezentowany w sekcji: W słusznej sprawie

Jeżeli jesteście fanami filmu Siedem (1995) Davida Finchera czy serialu Mindhunter (2017-19), nowa produkcja Pascala Plante to coś dla was. Kanadyjski reżyser bierze w niej pod lupę dziwny fenomen „groupies”, osób zafascynowanych makabrycznymi zbrodniami.


Do nich zalicza się dwudziestokilkuletnia modelka Kelly-Ann (hipnotyczna rola Juliette Gariépy), która ma obsesję na punkcie mężczyzny oskarżonego o brutalne morderstwo trzech nieletnich dziewczyn. Kiedy rozpoczyna się głośny proces, bohaterka całe dnie spędza w sali sądowej, licząc, że uda jej się nawiązać choć przelotny kontakt z obiektem jej fascynacji. Dziewczyna zatraca się w tym coraz bardziej, na czym cierpi jej kariera oraz życie prywatne. Powoli zaczyna zacierać się też granica pomiędzy rzeczywistością a fantazją, zwłaszcza z chwilą, gdy Kelly-Ann dowiaduje się o tytułowych czerwonych pokojach, miejscach w darkwebie, gdzie morderca miał transmitować swoje zbrodnie. Nagradzany na międzynarodowych festiwalach film Pascala Plante, łącząc w sobie elementy horroru i thrillera, eksploruje ciemną stronę ludzkiej natury. Kanadyjski reżyser w Red Rooms zastanawia się nad problemem trywializowania zła i jego, trudnej do wyjaśnienia, przyciągającej siły.

| If you’re a fan of David Fincher’s Seven (1995) or the Mindhunter series (2017-19), Pascal Plante’s new film is just the thing for you. The Canadian director takes a look at the strange phenomenon of “groupies,” people fascinated by macabre crimes. A 20-something model, Kelly-Ann (a mesmerizing performance by Juliette Gariépy), is one of them. She becomes obsessed with a man accused of the brutal murder of three underage girls. When the high-profile trial begins, Kelly-Ann spends her days in the courtroom, hoping to make some fleeting contact with the object of her fascination. She becomes increasingly lost in all this, and her career and private life start to be affected. The line between fantasy and reality gradually begins to blur as well, especially when Kelly-Ann learns about the titular red rooms, places on the Dark Web where the murderer supposedly broadcast his crimes. Pascal Plante’s award-winning film combines elements of the horror and thriller genres, exploring the dark side of human nature. In Red Rooms, the Canadian director reflects on the problem of trivializing evil and its unfathomable power of attraction.



Prezentowany w ramach Mastercard Off Camera 2024.

Bookmark and Share